1 Tawarikh 2:21
Konteks2:21 Sesudah itu Hezron menghampiri anak perempuan Makhir, bapa Gilead. v Ia mengawini perempuan itu ketika ia berumur enam puluh tahun. Perempuan itu melahirkan Segub baginya.
1 Tawarikh 2:23
Konteks2:23 Tetapi Gesur dan Aram merebut Hawot-Yair w dari pada mereka, juga Kenat x dan tempat-tempat jajahannya, enam puluh perkampungan. Itulah semuanya keturunan Makhir, bapa Gilead.
1 Tawarikh 3:4
Konteks3:4 Enam orang lahir bagi dia di Hebron, r di mana ia memerintah tujuh tahun enam bulan s lamanya; dan tiga puluh tiga tahun lamanya ia memerintah di Yerusalem.
1 Tawarikh 3:21
Konteks3:21 Anak-anak Hananya ialah Pelaca dan Yesaya; anak orang ini ialah Refaya; anak orang ini ialah Arnan; anak orang ini ialah Obaja, dan anak orang ini ialah Sekhanya.
1 Tawarikh 4:9
Konteks4:9 Yabes lebih dimuliakan dari pada saudara-saudaranya; nama Yabes itu diberi ibunya kepadanya sebab katanya: "Aku telah melahirkan dia dengan kesakitan."
1 Tawarikh 6:33
Konteks6:33 Inilah orang-orang yang memegang tugas itu dengan anak-anak mereka: dari bani Kehat ialah Heman, g penyanyi itu, anak Yoel h bin Samuel
1 Tawarikh 6:54
Konteks1 Tawarikh 6:57
Konteks6:57 Kepada keturunan Harun diberikan Hebron kota perlindungan itu, kemudian Libna u dengan tanah-tanah penggembalaannya, dan Yatir, v lalu Estemoa dengan tanah-tanah penggembalaannya;
1 Tawarikh 7:4
Konteks7:4 Di bawah mereka itu, menurut daftar keturunan dan menurut puak mereka, ada pasukan-pasukan tentara tiga puluh enam ribu orang, sebab isteri dan anak-anak mereka banyak.
1 Tawarikh 7:9
Konteks7:9 Mereka yang terdaftar dalam silsilah, menurut keturunan mereka, sebagai kepala-kepala puak mereka, pahlawan-pahlawan yang gagah perkasa, ada dua puluh ribu dua ratus orang.
1 Tawarikh 7:11
Konteks7:11 Sekaliannya itu ialah keturunan Yediael, kepala-kepala puak mereka, pahlawan-pahlawan yang gagah perkasa; orang-orang yang sanggup berperang ada tujuh belas ribu dua ratus.
1 Tawarikh 7:15
Konteks7:15 Makhir mengambil seorang isteri bagi Hupim dan Supim; nama saudaranya perempuan ialah Maakha. Nama anak yang kedua ialah Zelafead. z Zelafead hanya mempunyai anak-anak perempuan.
1 Tawarikh 8:8
Konteks8:8 Saharaim mendapat anak di daerah Moab, sesudah diusirnya Husim dan Baara, isteri-isterinya.
1 Tawarikh 11:19
Konteks11:19 katanya: "Jauhlah dari padaku, ya Allah, untuk berbuat demikian! Patutkah aku meminum darah taruhan nyawa orang-orang ini? Sebab dengan mempertaruhkan nyawanya mereka membawanya." Dan tidak mau ia meminumnya. Itulah yang dilakukan ketiga pahlawan itu.
1 Tawarikh 16:42
Konteks16:42 Pada Heman dan Yedutun itu ada nafiri dan ceracap untuk para pemain, juga alat-alat musik pengiring nyanyian a untuk Allah. Dan anak-anak Yedutun b harus menjaga pintu gerbang.
1 Tawarikh 17:11
Konteks17:11 Apabila umurmu sudah genap untuk pergi mengikuti nenek moyangmu, maka Aku akan membangkitkan keturunanmu yang kemudian, salah seorang anakmu sendiri, dan Aku akan mengokohkan kerajaannya.
1 Tawarikh 24:1
Konteks1 Tawarikh 25:4
Konteks25:4 Dari Heman ialah anak-anak Heman: Bukia, Matanya, Uziel, Sebuel, Yerimot, Hananya, Hanani, Eliata, Gidalti, Romamti-Ezer, Yosbekasa, Maloti, Hotir dan Mahaziot.
1 Tawarikh 26:4
Konteks26:4 Obed-Edom mempunyai anak-anak, yakni Semaya, anak sulung, Yozabad, anak yang kedua, Yoah, anak yang ketiga, Sakhar, anak yang keempat, Netaneel, anak yang kelima,
1 Tawarikh 26:8
Konteks26:8 Mereka sekalian adalah dari keturunan Obed-Edom, yakni mereka sendiri, anak-anak mereka dan saudara-saudara mereka, masing-masing orang yang gagah perkasa, cakap untuk pekerjaan itu, enam puluh dua orang jumlahnya dari Obed-Edom.
1 Tawarikh 26:12
Konteks26:12 Rombongan-rombongan para penunggu pintu itu, yang dibagi menurut kepala kaum, mempunyai tugas melayani z di rumah TUHAN, sama seperti saudara-saudara sesuku mereka.
[24:1] 1 Full Life : ROMBONGAN-ROMBONGAN ANAK-ANAK HARUN.
Nas : 1Taw 24:1
Pasal 1Taw 24:1-31 membahas penataan imam-imam. Tugas mereka terdiri atas mempersembahkan korban-korban yang dengannya umat dapat menghampiri Allah untuk menerima pengampunan dan memberikan ketaatan kepada kehendak-Nya; tugas itu berakhir dengan datangnya Yesus Kristus dan penetapan perjanjian yang baru dengan darah-Nya (lih. Ibr 3:1; 4:14-16; Ibr 7:23-25; 8:1-13;
lihat art. PERJANJIAN LAMA DAN PERJANJIAN BARU).
Secara ironis, pada zaman PB, para imam sudah demikian menyimpang dari kebenaran firman Allah sehingga merekalah yang menyebabkan penyaliban Yesus (Mat 27:1,6,20). Kini semua orang percaya harus menjadi keimaman yang kudus
(lihat cat. --> 1Pet 2:5).
[atau ref. 1Pet 2:5]